Artykuł sponsorowany

Jaka jest różnica między kosmetyką a kosmetologią?

Jaka jest różnica między kosmetyką a kosmetologią?

Kosmetyka i kosmetologia to terminy często stosowane zamiennie. To błąd, ponieważ są to dwie zupełnie różne dziedziny. Mają jednak wspólną bazę. W obydwu przypadkach chodzi bowiem o dbanie o piękno fizyczne i o pielęgnowanie skóry. Warto jednak poznać różnicę między nimi, by wiedzieć, do jakiego gabinetu się udać w razie potrzeby. Na jakie usługi kosmetologiczne można się zdecydować?

Kosmetyka i kosmetologia – podobieństwa i różnice

Zarówno kosmetologia, jak i kosmetyka, koncentrują się na poczuciu estetyki oraz na ogólnej wiedzy z zakresu pielęgnacji skóry twarzy i całego ciała. W obydwu przypadkach, aby korzystać z dobrodziejstw konkretnej dziedziny, można się udać do gabinetu stacjonarnego. W zasadzie na tym jednak podobieństwa się kończą.

Przeczytaj również: Zastosowanie fal radiowych w kosmetologii

Podstawowa różnica dotyczy wykształcenia osoby zatrudnionej w zawodzie. Kosmetologia to kierunek studiów i jego ukończenie kończy uzyskaniem dyplomu magisterskiego. Tymczasem specjalistą z zakresu kosmetyki można zostać już po szkole policealnej.

Przyszli kosmetolodzy zdobywają wiedzę na temat specjalistycznej pielęgnacji skóry, włosów oraz paznokci. Poznają oni także zagadnienia związane z anatomią, biologią, mikrobiologią, farmacją, fizyką. Natomiast osoby pobierające naukę w ramach studium kosmetycznego uczą się dermatologii, chemii kosmetycznej, higieny itd. Rzadko natomiast uczestniczą w laboratoriach.

Uprawnienia osób wykonujących zawody kosmetyczne

Polskie prawo nie reguluje tego, jakie czynności może wykonywać osoba z wiedzą kosmetyczną, a jakie z kosmetologiczną. Teoretycznie obydwa zawody są traktowane na równi. Inaczej jest z praktyką.

Renomowane gabinety, takie jak Klinika Imagine w Gdyni, częściej decydują się na oferowanie usług kosmetologicznych. Absolwenci kosmetologii mają bowiem dużo bardziej zróżnicowaną, szerszą wiedzę kierunkową.

Połączenie wiedzy, umiejętności oraz doświadczenia to coś, co daje ogromne korzyści dla klienta. Dlatego właśnie warto wybierać miejsca, które proponują najlepszą jakość.

Przykładowe usługi kosmetologiczne

Rozbudowana oferta kosmetologii pozwala rozwiązać wiele problemów urodowych. Pomaga osiągnąć wymarzony wygląd i wzmocnić pewność siebie.

Oto przykładowe usługi kosmetologiczne, na jakie można się zdecydować:

  • kosmetyka oprawy oka,
  • mikrodermabrazja,
  • peeling kawitacyjny i wodorowy,
  • mezoterapia igłowa i mikroigłowa,
  • endermologia LPG,
  • kriolipoliza,
  • depilacja laserowa Vectus.

Wszystkie te zabiegi dostępne są w ofercie wspomnianej gdyńskiej kliniki.

 

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.