Artykuł sponsorowany

5 cech dobrego pediatry

5 cech dobrego pediatry

Zdrowie i bezpieczeństwo dziecka są zawsze priorytetem dla rodziców. Dlatego szczególną uwagę zwracają oni na wybór lekarza, który będzie się nim zajmował. Wbrew pozorom same kwalifikacje nie wystarczą, aby być dobrym pediatrą. W przypadku opieki nad maluchami liczą się także inne cechy. Sprawdź, co powinno wyróżniać specjalistę, którego polubią wszyscy najmłodsi pacjenci. To bardzo ważne, jeżeli właśnie poszukujesz opieki dla swojego dziecka.

 

Dokładność podczas badania — to absolutna podstawa

 

Podstawową i najważniejszą cechą dobrego pediatry jest dokładność. Szczegółowe, powoli i rzetelnie wykonane badanie jest w stanie wykryć wszystkie ewentualne nieprawidłowości organizmu. Jest to gwarancja, że specjalista nic nie pominie i postawi dobrą diagnozę.

Przeczytaj również: Jak dokumentuje się realizację szczepień ochronnych u dziecka?

 

- Niestety normy, jakie narzucają przychodnie zdrowia, sprawiają, że lekarze mają ograniczony czas, który mogą wykorzystać na jednego pacjenta. Dotyczy to nie tylko maluchów, ale także dorosłych. Zazwyczaj jest to około dziesięciu minut. W tym czasie ma się odbyć badanie i wywiad. Nie zawsze, a raczej w większości przypadków nie jest to możliwie. Dlatego często w przychodniach tworzą się kolejki 

— tłumaczy specjalista z Centrum Medycznego Credomed.

 

Jeżeli więc wybierasz się ze swoim dzieckiem na wizytę lekarską i musisz poczekać kilkanaście minut dłużej niż zwykle — nie denerwuj się. To oznacza, że pediatra jest dokładny.

 

Słuchanie tego, co mają do powiedzenia rodzice

 

Zdarza się, że lekarze ignorują uwagi rodziców. Tymczasem to oni spędzają z dzieckiem najwięcej czasu i jako pierwszy zauważają niepokojące sygnały. Dobry pediatra powinien więc słuchać tego, co mówi do niego opiekun podczas wywiadu.

 

Dostępność w różnych godzinach

 

Chociaż przychodnie działają zwykle w określonych godzinach, to zdarza się, że pediatrzy dają rodzicom swój numer kontaktowy, gdyby działo się coś niepokojącego. W jakich sytuacjach warto się kontaktować? Szczególnie kiedy:

  • nagle wzrasta gorączka i mimo leków nie zauważa się żadnej poprawy,
  • dziecko ma torsje, które trwają dłuższy czas i nie chcą ustąpić,
  • nastąpi zatrzymanie moczu.

 

Takich sytuacji może być naprawdę wiele. Dlatego warto mieć awaryjny kontakt do swojego lekarza, aby wiedzieć, jak reagować i nie zaszkodzić maluszkowi.

 

Optymizm, który pozwala przekonać do siebie najmłodszych pacjentów

 

Ważne, aby pediatra być pozytywnie nastawiony do swojej pracy, ale i małych podopiecznych. Jeżeli wykaże odpowiednie podejście, dziecku będzie zdecydowanie łatwiej mu zaufać. To z kolei ułatwi i przyspieszy badanie.

 

Zrozumiałe przekazywanie informacji — to kluczowa kwestia

 

Język lekarski bywa trudny, dlatego wszelkie informacje lekarz powinien przekładać ze specjalistycznego słownictwa na zrozumiałe komunikaty. Dzięki temu rodzic będzie wiedział, co dokładnie dolega dziecku i jak musi postępować. Operowanie fachowym słownictwem, mimo że świadczy o wiedzy, w tym przypadku zupełnie się nie sprawdzi.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.